Social Media Marketing Bedrijf opzetten: Wat komt er bij kijken?

Gemiddelde leestijd: 12 minuten

Wil jij je eigen social media bureau beginnen? Dan is het belangrijk dat je precies weet wat je wel en niet moet doen. Zo voorkom je veel gemaakte fouten en bereik je sneller een fatsoenlijke omzet. Gelukkig zijn er tegenwoordig verschillende manieren om te leren hoe je geld kunt verdienen met social media marketing. 

Een van die manieren is de SMMB Masterclass van Digital Presence. Onder leiding van Boyd Hoek heeft Digital Presence de afgelopen jaren honderden bedrijven met het opzetten van social media campagnes geholpen.

SMMB Masterclass_Social Media Marketing Bedrijf opzetten

Start een Social Media Marketing Bedrijf met SMMB Masterclass

De online cursus die je exact leert hoe je een winstgevend SMMB start

Ja, dat wil ik!

Wil jij beginnen met adverteren op Instagram of je eigen Facebook bureau beginnen? Dan is de kans groot dat de SMMB Masterclass van Digital Presence perfect bij je past. In dit artikel ontdek je hoe je jouw eigen social media bureau kunt beginnen en hoe de masterclass van Boyd Hoek je daarbij gaat helpen.

Inhoudsopgave

Wat doet een social media marketing bedrijf eigenlijk?

De kans is groot dat je al behoorlijk wat van social media weet. Waarschijnlijk ben je zelfs op de vijf grootste social media platformen al actief. Dat is alleen maar handig, want daardoor begrijp je veel beter wat bedrijven kunnen doen om meer succes met social media te behalen. 

Een social media marketing bedrijf kan zich op één of meerdere social media platformen richten, zoals Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok of Snapchat. Zo kun je jouw eigen Facebook bureau beginnen of je juist meteen richten op meerdere platformen. Meestal kiezen ondernemers ervoor om zich op maximaal twee platformen te richten, zodat ze zo goed mogelijk advies kunnen geven. Hoe meer platformen je kiest, hoe langer het duurt voordat je over ieder platform voldoende weet om professioneel advies aan andere bedrijven te geven. 

Uiteindelijk is het doel van ieder social media marketing bedrijf om klanten, wat veelal andere bedrijven zijn, middels social media te helpen om nieuwe lead te genereren en om meer omzet te krijgen. Dit kan zijn door voor klanten te adverteren of juist hele goede video’s voor een platform als TikTok te maken, waarmee het bedrijf zich promoot. 

Hoe kun je geld verdienen als social media marketing bedrijf?

Natuurlijk is het belangrijkste doel van een social media marketing bedrijf om voldoende geld te verdienen. Het liefst genoeg, zodat je personeel kunt aannemen en niet zelf verantwoordelijk bent voor alle uitvoerende werkzaamheden. Gelukkig is een social media marketing bedrijf uitermate geschikt om na verloop van tijd uit te bouwen. Veel studenten en afgestudeerden zijn net als jou goed bekend met social media. Zij kunnen als geen ander snel leren hoe je bedrijven helpt om meer geld te verdienen op social media. Maar hoe verdient jouw social media marketing bedrijf dan geld?

De meeste social media marketing bedrijven bieden marketingcampagnes op social media platformen als Facebook, Instagram en LinkedIn als voornaamste dienst aan. Meestal richten deze campagnes zich vooral op betaalde advertenties. Alle bekende social media platformen bieden systemen aan, die gebruikt kunnen worden om relatief eenvoudig betaalde campagnes op te zetten. 

Klanten van social media marketing bedrijven betalen de advertentiekosten die bij betaalde campagnes komen kijken. Daarnaast rekenen social media marketing bedrijven een tarief bovenop deze campagnes. Meestal wordt dit gedaan in de vorm van een vergoeding van de gemaakte uren. Ook zijn er voorbeelden van bedrijven die geen uurtarief rekenen, maar een vast percentage van de advertentiekosten. De twee volgende voorbeelden geven dit duidelijker weer:

Verdienmodel 1: Voor klant A is er een advertentiebudget van € 3.000,- per maand. Het opzetten en onderhouden van deze campagne kost maandelijks 10 uur. Het uurtarief van het social media marketing bedrijf is € 75,- ex. btw. Dat betekent dat de omzet uit klant A € 750,- per maand is. 

Verdienmodel 2: Voor klant A is er een advertentiebudget van € 10.000,- per maand. Het social media marketing bedrijf heeft een vast tarief van 15% van de advertentiekosten.  Dat betekent dat de omzet uit klant A € 1.500,- per maand is.

Verdienmodellen begrijpen

Er zit een belangrijk verschil tussen de twee verdienmodellen. Om dit verschil te begrijpen, is het van belang, dat je bekend bent met de asymmetrische tijdsinvestering bij social media campagnes. Als een social media marketing bedrijf 10 uur per maand bezig is met een campagne van € 3.000,-, betekent dit niet dat het 100 uur bezig is met een campagne van een budget van € 30.000,-. De hoogte van het budget heeft weliswaar enige invloed op het aantal benodigde uren, maar meestal slechts 30 tot 40%. 

Daardoor is verdienmodel 1 interessanter bij klanten met een kleiner budget en verdienmodel 2 juist bij klanten met een groter budget. Vrijwel ieder groot social media marketing bedrijf past dan ook, afhankelijk van de klant, een van de twee verdienmodellen toe. 

Dit is een van de onmisbare lessen die in de SMMB Masterclass van het succesvolle social media marketing bureau Digital Presence aan bod komen. Door te begrijpen wanneer je welk verdienmodel toepast, maximaliseer je de omzet.

SMMB Masterclass_Social Media Marketing Bedrijf opzetten

Start een Social Media Marketing Bedrijf met SMMB Masterclass

De online cursus die je exact leert hoe je een winstgevend SMMB start

Ja! Claim hier je plek.

Wie zit er achter de SMMB Masterclass?

De SMMB Masterclass wordt gegeven door Boyd Hoek, tevens oprichter van het social media marketing bedrijf Digital Presence. Boyd Hoek heeft jarenlang social media campagnes voor grote bedrijven in binnen- en buitenland opgezet voordat hij besloot anderen hetzelfde te willen leren. Hij ontdekte dat het mogelijk was om binnen relatief korte tijd een skill te leren (het opzetten van succesvolle social media campagnes). Doordat bedrijven hier zelf weinig tijd voor hebben, willen ze er veel geld voor betalen. Boyd zag in dat hij onmogelijk zelf deze hele markt kon bedienen. Ook had hij niet de ambities om een gigantisch social media marketing bedrijf op te richten met honderden werknemers. Het is daardoor geen verrassing dat hij besloot om zijn kennis onder te brengen in de SMMB Masterclass.

Waar gaat de SMMB Masterclass van Boyd Hoek je bij helpen?

Het voornaamste doel van SMMB Masterclass is om je alles te leren over Facebook en Instagram. Door je te leren hoe je succesvolle campagnes opzet, de juiste doelgroep kiest en sterke advertenties maakt, ontdek jij hoe je andere bedrijven kunt helpen. Uiteindelijk is het succes van jouw social media marketing bedrijf afhankelijk van de prestaties van je klanten. Als jij ervoor zorgt dat jouw klanten meer geld verdienen door social media, kun je zelf ook meer verdienen. Je kunt namelijk grotere campagnes opzetten (zie verdienmodel 2), wanneer jouw klanten de vruchten van jouw social media campagnes plukken.

Opzet met duidelijke modules

Als je met de SMMB Masterclass van start gaat, wordt geadviseerd om de modules in de aanbevolen volgorde te volgen. Dat komt omdat er gaandeweg steeds meer praktijkvoorbeelden aangehaald worden die je beter begrijpt wanneer de basis bekend is. Momenteel zijn de volgende modules onderdeel van de SMMB Masterclass:

  • “De enige 4 dingen die tellen”
  • Inschrijven Kamer van Koophandel
  • Marktonderzoek script
  • FB Ads Deel 1
  • FB Ads Deel 2
  • Proefperiode meetings script
  • Instructieblad cold-call script
  • Activity scheduling
  • Instructieblad Facebook
  • Instructieblad LinkedIn
  • Instructieblad Facebook & Linkedin bericht
  • Instructieblad LinkedIn sales navigator
  • Instructieblad Sales Script
  • Instructieblad Onboarding
  • Instructieblad automatische incasso & facturen

Deze opzet is ideaal voor alle (aspirant) ondernemers, die met een sterke basis aan een nieuw social media marketing bedrijf willen beginnen.

Door al deze extra’s heb je nog veel meer aan de SMMB Masterclass

De waarde van de SMMB Masterclass zit niet zozeer in de vele modules, instructiebladen en scripts. Volgens verschillende deelnemers zit de waarde van de SMMB Masterclass vooral in de vele extra’s. Zo krijg je toegang tot de Mastermind groep van Boyd Hoek. Dit is een kleine groep met ondernemers die net als jou succesvolle social media campagnes willen opzetten. Boyd deelt hier de nieuwste lessen op het gebied van social media marketing en stelt zich op als sparringpartner voor nieuwe ideeën. Ook krijg je toegang tot behoorlijk wat templates die je kunt gebruiken om funnels op te zetten en alsmaar te verbeteren. Hierdoor zet je niet alleen betere campagnes voor je klanten op, maar kun je zelf ook nieuwe klanten binnenhalen.

Wat kost de SMMB Masterclass van Boyd Hoek?

Momenteel kost de SMMB Masterclass € 997,- ex. btw. Voor dit bedrag, krijg je toegang tot alle modules die hierboven beschreven staan. Daarnaast krijg je toegang tot de exclusieve Digital Presence community. Natuurlijk zijn de wekelijkse Q&A sessies met Boyd Hoek bij dit bedrag inbegrepen. In totaal zijn er tientallen sparringsessies met een klein groepje andere Masterclass deelnemers, waar dieper op de lessen wordt ingegaan en je al jouw vragen kunt stellen. Bovenop deze vier groepssessies, krijg je ook nog eens de mogelijkheid om individueel (digitaal) met Boyd Hoek te sparren. Tijdens deze sessies kun je al je vragen stellen, strategieën bespreken en bij specifieke onderwerpen de diepte opzoeken.

Het maakt niet uit of je handig bent met sociale media, technologie of eerdere business ervaring hebt. Alles wat je moet weten is stap-voor-stap inbegrepen in deze online cursus SMMB Masterclass. Een unieke manier om voor jezelf  en locatie-onafhankelijk te kunnen werken, vanuit waar dan ook ter wereld.

Kan ik een social media marketing bedrijf beginnen met de lessen van de SMMB Masterclass?

Ja, de SMMB Masterclass is een onmisbaar hulpmiddel voor iedereen, die droomt van een eigen social media marketing bedrijf. De inhoud van de Masterclass helpt je om een zeer krachtige basis te maken. Deze basis is direct toe te passen, doordat je weet wat je moet doen om succesvolle social media marketing campagnes op te zetten. Daarnaast zijn de community sessies met Boyd Hoek ideaal om al je vragen te stellen. Ook als je al voor klanten campagnes draait, kun je andere community members tijdens deze sessies om advies vragen. Hierdoor kun je in een vroeger stadium een positief resultaat voor de nieuwe klanten van je social media marketing bedrijf realiseren!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.