Plug & Pay | Online betaalsysteem

Gemiddelde leestijd: 14 minuten

Wanneer je bij een website je bestelling wilt afrekenen, betreed je een afrekenproces. Dit proces zit er bij vrijwel iedere webshop weer anders uit. Zo wordt er bij de ene webshop tijdens het afrekenen gevraagd of je ook geïnteresseerd bent in andere soortgelijke producten. Andere webshops hebben juist een zo kort mogelijk en vereenvoudigd afrekenproces. Een online programma als Plug & Pay biedt alle jou alles kan-en-klaar aan. Een systeem waarmee je meer omzet per klant kan genereren.

Voor zowel webshops als websites waarop een dienst wordt verkocht, haken de meeste mensen tijdens het afrekenproces af. Het is daarom van groot belang om je afrekenproces, ook wel checkout genoemd, zo prettig mogelijk te maken. Daarnaast is het afrekenproces van een website de beste plek om extra producten of diensten, ook wel upsells genoemd, te verkopen. 

Lange tijd kon je bij een website alleen het afrekenproces van het systeem gebruiken, zoals WooCommerce of Magento. Bij de Internet Marketing Unie (IMU) vonden ze deze afrekenprocessen maar niets. Daarom hebben ze een kant-en-klaar afrekensysteem ontwikkeld dat ondernemers binnen enkele seconden kunnen toepassen: Plug & Pay. 

Op deze pagina vertel ik je alles wat je over Plug & Pay moet weten. Zo komen de volgende onderwerpen onder andere aan bod:

  • Wat is Plug & Pay?
  • Welk probleem lost Plug & Pay op?
  • Wat zijn de belangrijkste functionaliteiten van Plug & Pay?
  • Wat kost Plug & Pay?
  • Is Plug & Pay het geld waard?

Wat is Plug & Pay?

Plug & Pay is een online programma dat is ontwikkeld door IMU om ondernemers met een klik op de knop een kant-en-klaar afrekenproces te laten genereren. IMU omschrijft Plug & Pay niet als zomaar een afrekenproces. Het afrekenproces is geoptimaliseerd om de kans op een succesvolle verkoop zo hoog mogelijk te krijgen. 

De optimalisatie van dit afrekenproces is het gevolg van jarenlang onderzoek naar de best presterende afrekenprocessen. Doordat het algemeen bekend is dat de meeste consumenten tijdens het afrekenen van een product of dienst bij een website afhaken, is hier voor ondernemers veel winst te halen. Daarom zijn er de afgelopen jaren bijzonder veel cases gepubliceerd over de elementen waar een sterk afrekenproces aan moet voldoen. IMU geeft aan alle bevindingen gebundeld te hebben en dit als basis voor Plug & Pay te hebben gebruikt. 

Sinds 2020 is Plug & Pay naast een afrekenproces ook een affiliate systeem. Zodat je als ondernemer je klanten de kans kunnen bieden om producten en diensten tegen een vergoeding te promoten. Doordat binnen Plug & Pay de technische en administratieve afhandeling geregeld wordt, is het een handzame vervanger voor affiliate netwerken als PayPro en TradeTracker.

Welk probleem lost Plug & Pay op?

Het voornaamste probleem dat Plug & Pay oplost, is de omzet die bij veel ondernemers wordt verloren tijdens het afrekenproces. Veel afrekenprocessen werken stroef en staan bol van onnodige vragen of elementen. In het kort maakt het gemiddelde afrekenproces het er niet makkelijker op voor de consument. Een compact en efficiënt afrekenproces zorgt ervoor dat de consument binnen enkele seconden een bestelling plaatst en afrekent. En laat dat nu precies het voornaamste doel van het afrekenproces van Plug & Pay zijn. 

Bij Plug & Pay is lang nagedacht over de wijze waarop consumenten zo gemakkelijk mogelijk door het afrekenproces geleid kunnen worden. Daarbij is bewust gekozen om het proces allereerst intuïtief te maken. Bij iedere vraag is het meteen duidelijk welke informatie nodig is. Je kunt gemakkelijk via een pop-up je geboortedatum selecteren. Daarnaast worden zoveel mogelijk gegevens automatisch voor je ingevuld. Vaak is alleen je postcode en huisnummer nodig. Vervolgens wordt je straat, provincie en land voor je ingevuld. Ook krijg je direct een accuraat overzicht van de verzendkosten die van toepassing zijn op jouw adres. 

Alhoewel het Plug & Pay afrekenproces kant-en-klaar te gebruiken is, kun je het gemakkelijk naar je eigen stijl aanpassen. De standaardvariant maakt van een lichtblauw-wit kleurpatroon gebruik. Als je echter een website hebt waar het kleurpatroon rood-wit wordt gebruikt, sluit een lichtblauw-wit kleurpatroon hier niet op aan. Hiermee kun je eenvoudig de kleuren van je huisstijl overnemen zodat je nieuwe afrekenproces naadloos op je website aansluit. Dat is belangrijk, want klanten moeten niet het gevoel hebben dat ze naar een andere website gaan om hun bestelling af te rekenen. 

Wat zijn de belangrijkste functionaliteiten van Plug & Pay?

‘In 5 minuten je betaalpagina met upsells én affiliatesysteem online’. Dat is hoe IMU haar succesvolle conversie optimalisatie tool Plug & Pay promoot. Maar wat zie ik nu eigenlijk als de belangrijkste functies van deze software?

Plug and Pay Affiliate Marketing Software

Met Plug & Pay Premium maak je in een handomdraai een effectieve betaalpagina voor je website!

Meld je Direct aan!

One-Click-Upsell

Een van de belangrijkste krachten van Plug & Pay is het 1-click upsell systeem. Een 1-click-upsell is een functie, waarmee ondernemers tijdens het afrekenen extra producten of diensten kunnen promoten. De klant kan met één klik het product aan het winkelmandje toevoegen en doorgaan met afrekenen.

Toen Tonny Loorbach en Martijn van Tongeren in 2019 de plannen voor Plug & Pay hadden uitgetekend, moest de 1-click upsell een van de onderscheidende functies worden. Er was namelijk nog geen goede oplossing om bij bestaande systemen als WordPress en Magento een 1-click-upsell toe te voegen. Met de komst van Plug & Pay is het dan nu ook eindelijk mogelijk om eenvoudig een 1-click-upsell in je afrekenproces te verwerken.

Abonnementen

Terugkerende inkomsten zijn waardevoller dan incidentele inkomsten. Een klant die eenmalig vijf paar sokken bij jouw webwinkel koopt, is minder waard dan een klant die automatisch met een abonnement iedere maand twee paar koopt. In de meeste gevallen maken mensen meerdere maanden van een abonnement gebruik. Daardoor hebben sportscholen, telefoonproviders en tal van andere bedrijven jarenlang al besloten om uitsluitend met abonnementen te werken. Ook online hebben we steeds beter door dat terugkerende inkomsten interessanter zijn dan incidentele aankopen. De omzet uit abonnementen is betrouwbaarder en kan gemakkelijker verhoogd worden. 

Hierdoor kun je vrijwel ieder product of dienst aanbieden in de vorm van een abonnement. Een massagesalon kan een maandelijks abonnement voor 1 uur per week aanbieden. Net als dat een personal coach een maandelijks pakket aan voedingssupplementen aan cliënten kan bieden. 

Testen van afrekenprocessen

Alhoewel de standaard templates er al voor zouden moeten zorgen dat minder klanten tijdens het afrekenproces afhaken, is het altijd slim om verschillende varianten te testen. Zoals je verderop kunt lezen heeft Plug & Pay meerdere kant-en-klare afrekenprocessen klaarstaan, die je direct kunt gebruiken én testen. Doordat er vanuit de software een module ontwikkeld is waarmee je meerdere afrekenprocessen kunt testen, kun je ontdekken welk afrekenproces voor de beste resultaten zorgt. 

Direct te gebruiken templates

IMU heeft Plug & Pay van meerdere templates voorzien die je direct kunt gebruiken om je nieuwe afrekenproces in te richten. Deze templates zijn, zoals eerder besproken, gebaseerd op de (volgens IMU) best presterende afrekenprocessen. Met een paar klikken heb je een van deze templates direct op je website geïnstalleerd, zodat je meteen kunt profiteren van alle verbeteringen. 

Je administratie op orde

Vanuit Plug & Pay kun je ook meteen de financiële administratie van al je verkopen, abonnementen en affiliates regelen. Doordat je al je administratieve bewegingen op één plek hebt, is er aanzienlijk meer overzicht dan wanneer je hier verschillende systemen voor gebruikt. Bijkomend voordeel is dat Plug & Pay eenvoudig te koppelen is met een groot aantal bekende boekhoudprogramma’s zoals Exact Online en Moneybird. 

Wat kost Plug & Pay?

Plug & Pay hanteert drie verschillende prijsmodellen voor het gebruik van haar software, namelijk:

Lite – € 15 per maand bij maandelijks abonnement, € 9 per maand bij jaarlijks abonnement

  • Betaalpagina templates
  • Kassakoopjes
  • Facturen en exports
  • Maximaal drie producten
  • Maximaal drie checkouts
  • Maximaal 50 transacties per maand

Met Plug & Pay maak je gebruik van de best geoptimaliseerde templates voor een betaalpagina.  

Meer omzet per bezoeker >>

Premium – € 59 per maand bij maandelijks abonnement, € 49 per maand bij jaarlijks abonnement

  • Alles van Lite
  • One-click-upsells
  • Abonnementen
  • Betalen in termijnen
  • A/B Testen
  • Onbeperkt producten
  • Onbeperkt checkouts
  • Eigen domein
  • Maximaal 500 transacties per maand
  • Premium support
Plug Pay Premium

Populair: Plug & Pay Premium | 14 dagen gratis proberen

Ja, ik ga voor Premium

Ultimate – € 125 per maand bij maandelijks abonnement, € 97 per maand bij jaarlijks abonnement

  • Alles uit Premium
  • Affiliate Systeem
  • Affiliate Marketplace
  • Maximaal 2500 transacties per maand

Je kunt alle abonnementsvormen voor een periode van 14 dagen volledig gratis uitproberen. Deze periode kun je natuurlijk vooral goed gebruiken om de mogelijkheden met jouw huidige afrekensysteem te vergelijken. Na deze 14 dagen stap je automatisch over op het gekozen proefabonnement. 

Plug and Pay Affiliate Marketing Software

Met Plug & Pay Ultimate kun je een onbeperkt aantal bestellingen verwerken EN heb je toegang tot de affiliate marketing software.

Ja, ik ga Direct voor Ultimate!

Is Plug & Pay het geld waard?

Wil jij dat zo min mogelijk (potentiële) klanten tijdens het afrekenproces afhaken? Wil jij je omzet per bezoeker verhogen door tijdens het afrekenproces extra producten te promoten middels de 1-click-upsell? Of pak je het nog groter aan en wil je met affiliate marketing jouw omzet verhogen? Dan is er maar één software oplossing waarmee je dit kunt doen: PlugandPay van IMU. 

IMU heeft ook vele online cursussen over digitale marketing en online marketing, waarin je als online ondernemer leert hoe je meer uit je Plug & Pay investering kan halen.

Denk ook aan de mogelijkheden van Artificial Intelligence (AI) in jouw bedrijf. Als Strategische Business Partner en AI Consultant help ik bedrijven met het implementeren van Artificial Intelligence automation. Waardoor zij hun bedrijfsprocessen kunnen optimaliseren en meer bereiken in minder tijd en lagere kosten. Daardoor weten zij volop de kansen van digitale innovatie en transformatie te benutten. Kortom, zij zijn de Leiders van de Toekomst.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *